Jeg vil begrunne mine valg med at de gir læring for brukeren, dvs pedagogiske valg.
Pedagogisk differensiering er ulike tiltak innen klassens ramme, basert på elevenes ulike forutsetninger. Differensiering skjer gjennom valg av mål, innhold og arbeidsmåter.
Det kan difrensieres ved bruk av blogg den kan være helt enkel for en elev mens en annen elev vil benytte Windows live write på sin blogg.
de kan dokumentere på en mengde forskjellige måter alt i fra bare å skrive til å legge inn bilder og video.
Dette kan de få tilbakemeldinger i fra med elever, og på samme måte som i mitt tilfelle her utvikle en god kunnskaps base med linker til sine egene oppskrifts sidere som de har laget på Aperitif og andre relevante opplysnings sider de benytter
Den teknologiske siden på skolen er stigende etter som elevene etter jul vil ha sine egene bærbare pc, dette gjør meg i stand til å kunne bruke mere tid på å lære dem om flere bruksområdere for bloggene sine , og starte med å benytte wiki til oppgaveløsning på nett.
Har allerede startet sammarbeidet med flere kolegaer om å få laget et undervisnings opplegg der de kan jobbe via nett på besvarelsen og ikke nødvendig vis på skolen, dette for å difrensiere og ta hensyn til de enkeltes preferanser innen læringsstiler.
jeg valgte bevist å ikke bruke fronter til denne dokumentasjonen for elevene, dette begrunnes med at de skal kunne ta med arbeidet sitt videre i utdanningen sin og kunne bygge videre på det etter de er ferdige på skolen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar